Friday, April 15

super

zase jednou jsem přežila akci nazvanou rodinný výlet do supermarketu. lépe řečeno, maminka nakupuje a já jedu coby pomocná síla. většinou se dá do toho velikého vozíčku přihodit nenápadně spousta věcí, takže moc neremcám.
na druhou stranu mě to tam nutí k zamyšlení. vždycky. obrovské prostory přecpané zbytečnostmi, jasné zářivky, konzum v nejčistší podobě. trochu mě to tam děsí, ne tím co to vypovídá o společnosti (tahle myšlenka se z hlavy beztak vytěsnit nedá), ale prostě těmi velkými prostory, barvami, výkřiky, vlezlou hudbou... člověk pak má tendenci hledat záchytné body. ještě že jich je kolem tolik. stačí přidat do vozíčku. není to špatná politika.
a pak si taky říkám, že není možné, že se společnost ještě nepřesytila a kdy k tomu asi dojde. já když tam tak stojím, kolem všechny ty věci, tak jediné, po čem po dvou hodinách toužím, je vypadnout, věci, které mě zaujmou, odkládám zpátky, já jsem přesycená, kolem mě jsou spousty věcí, jídla, které by se na tom dlouhém účtu v pohodě ztratilo, ale já na něj prostě nemám chuť, protože je toho moc. spíš se mi dělá z toho všeho zle. a tak mě napadá, jestli jsem opravdu jediná. jestli prostý český lid nikdy nepřestane blaženě rejdit s vozíčky mezi regály a slintat nad každou slevou.
ach jo.

5 comments:

BarborKa said...

ja mam uplne stejny pocit, a navic, domnivam se ze to tak citi mnoho lidi. jenze pokud mas rodinu a tak...je to asi nezbytne jezdit nakupovat nekam, kde to pro tebe je vyhodne a muzes tam jet autem a nemusis tahat tasky tramvaji. na druhou stranu je to dost depresivní výpověď lidstva o sobě samém. stejně jako mekdonald kde žereš rukama jako čuně, jakoby žádná civilizace nikdy nebyla existovala. nebo je právě tohle pokračování civilizace - přemíra dostatku, degenerace mozku, vkusu a hodnot...

Anonymous said...

NEJSI JEDINA!:)
me vzdycky zacne bolet bricho, hlavne v carrefouru...podobne jako kdyz musim treba nekam na sidliste..jsem precitlivela? jo..a me telo jeste vic na me emoce...A tak chodim na pankrackou trznici, je tam vsechno, co potrebuju...a v "hrabarne" pokazde najdu aspon jeden poklad. Dneska treba kvetovane tilko a satek z Indie;-)
Papapa

e*v said...

já miluju hrabárny a sekáče! pankrác říkáš? asi podniknu něco jako rabování tržnice :)

a navíc se mi v supermarketech vždycky prohloubí deprese... věci nad kterýma nechci přemýšlet vyskáčou z regálů... to světlo a všechen ten přebytek... maminka si jezdí s vozíčkem a vybírá a já tam osamním a kolikrát se i rozbrečím s nějakou vzpomínkou... mám tendenci chytat se pevných bodů v minulosti, abych se z toho nezhroutila, ale neuvědomuju si, že pevné už dávno nejsou... takhle se teda občas chovám i mimo supermarkety :) ale tam mi je kolikrát zle i když jsem jinak v pohodě. co na to říct :)

Anonymous said...

zase jsem byla dneska na pankraci v hrabarne(a timto jsem se vlastne opet dostala na tvoji stranku,zdravim:-)...paneboze,na co mi jsou dalsi 4 satky;-)...ale kdyz ony jsou tak lehke a jemne a barevne a ... vzpominkove? ..kdyz jsem byla mala a jezdila jsem k babicce: pusa na privitanou -> skrin -> krabice -> POKLAD! spousta spousta satku a cele odpoledne jsem byla bezstarostna vila ze zeme Stesti...
Jojo, je to past. Taky mam tendence chytat se pevnych bodu..jako bych padala dolu, az mi vlasy vlaji a mam strach..a najednou CHNAP (pocite, cite, myslenko, nadeji, osobo). Jsem zachranena, mam te, uz nepadam, jsem klidna...a pokazde zjistim, ze se sice drzim NECEHO, ale to NECO vlastne taky pada, doprcic dyt jaa poraaad padaaaam (psst:a jine to Zuzi nebude)...ale vlastne jsem v pohode;-)...co na to rict...

e*v said...

zni to fakt lakave. no, o zkouskovym bude casu dosti :)
a jinak diky ze jsi se stavila... treba te tu zaujme i neco jineho. momentalne taky trochu padam...