Wednesday, October 4

multikult

vrátila jsem polovičního bratra do knihovny. [rituály vracení a půjčování knih, pevně zakořeněné snad ještě ze základky, podpořené dvěma lety brigádničení na mariánském náměstí.] vracela jsem ho hrozně nerada, nikdy jsem nečetla knížku, která by tak zvláštně voněla.
a že vůně nesou vzpomínky, věděli už indiáni (viz e.t.seton: dva divoši). existuje vůně, která mi přesně připomene léto v anglii před sedmi lety. existuje vůně, kterou v zimě chytám do rukavic. [a matou: jak by jinak bylo možné dnes ráno cítit ve vzduchu jaro? přísahám, bylo tam.]
a dočetla jsem sběratele autogramů od zadie smith. moc dobré, lio, díky za doporučení. taky jsem v neděli viděla kim-ki-dukovu samaritánku (což jsem bsk po láhvi vína prezentovala slovy viděla jsem nového kim-eee-ir-sena:). dojmy: hudba, podzim. násilí. mnohé nepochopeno, pocity zmateně oscilující mezi něhou, náboženskou symbolikou a vlastní komplexností.
[kdysi s koncem střední školy jsme se rozhádaly s j., kamarádkou/živlem/manipulátorkou. resp. ona se mnou. a jako důsledek mi zbyly akorát sny, ve kterých, živě, zas a znovu, se spolu bavíme, onen vztah na život a na smrt, který tak náhle skončil, se mi vracel, kdykoliv (jak jsem si zpětně uvědomila) jsem byla ve stresu a měla důvod cítit se zbytečná a neschopná. už nevzpomínám a nebudu se tím zatěžovat ani tady, bolelo to tehdy dlouho. prolomeno; dnes v noci jsem ze snu o ní konečně neměla pocit svojí zanedbatelnosti.]
a nechápu jaký smysl má 29 stejných plakátů vedle sebe. nechápu toho hodně v tomhle světě. a je slovo zatím největší lží naší společnosti?

3 comments:

Anonymous said...

Jsem ráda, že se knížka líbila. Dám vědět ad On Beauty.

Taky jsem teď viděla Samaritánku. Měla jsem velký problém přistoupit na režisérova "pravidla hry". Minulý týden jsem viděla Luk, a ten mě naopak na závěr dostal...

Anonymous said...

mně se nelíbily pravidla hry ohledně cihel, to jsem se málem schovávala pod sedadlo... (mimochodem, není nad to mít jeden minisál v multikinu jen pro sebe:) ale jinak dobré. luk jsem neviděla, ale chystám se na jaro léto podzim zima a jaro, což bych mohla dneska večer :)

Anonymous said...

Já se zase chystám v půli měsíce na Čas - zřejmě zvládnu za kvartál celý jeho profil ;)