Thursday, November 17

dží í

alias google earth.
zase jednou jsem se nadchla pro něco, pro co se už nadchlo tolik lidí přede mnou, všichni o tom stihli napsat - a stáhli mě s sebou. takže pokud jste se ještě nenadchli, varuji vás - je to příšerný žrout času. sotva jsem si prohlédla kousek prahy, kousek brna (ten, co tam je; s krásně zelenou přehradou) a teď prohlížím takové ty geografické skvosty a nemůžu se odtrhnout. (ještě ayers rock. ještě deltu brahmaputry. ještě bajkal a ještě...)
hledám s atlasem viktoriiny vodopády. (už jsem je našla. ááá!) vždycky jsem si ráda prohlížela mapy a představovala si skutečnost, ale tohle je prostě... krása. chci, musím vidět všechno :)
abych citovala svůj milovaný kontakt: národy, které zavedly lety do vesmíru, tak učinily především z národnostních důvodů, a bylo malou ironií, že téměř každému, kdo překročil práh vesmíru, se dostalo překvapivého pohledu na zemi z nadnárodní perspektivy, na zemi jako na jeden svět.
a je to tak. i když sedíte jen u počítače - kolik z nás kdy tu zemi z vesmíru uvidí? nechci nijak moralizovat. vážně ne. dívejte se a myslete si, co chcete. mně je z té krásy... krásně.

2 comments:

Anonymous said...

Když jsi nad tou brčálovou přehradou, zapni prostorové zobrazení terénu, a podívej se z boku, od hladiny, přes cyklistickou lávku, na hrad Veveří. To je podle mě nejlepší (protože nejživější) výjev z celé té boží (skoro doslova) hračky.

A ještě je krásné Monako od moře :)

Anonymous said...

Já byl tak líný, že mne rozhoupalo až když mi GE rozinstalovali po laborce. Zkus také konkurenční NASA World Wind.