Thursday, March 30

cairo kocici

ze siwy k sallumu. zatmeni bylo uzasne, nakonec jsme chytre neplatili vstup na pozemek (odkud - podle egyptskych novin - bylo jedine videt :), a zustali jsme pred branou. nasli jsme si cestu na plaz, vyjeta kola po autu byla bezpecna (jinak prochazka minovym polem) a pozorovali jsme dvacet metru od more. ty barvy; no, proste parada. i kdyz, nutno podotknout, gilmour byl preci jen vetsi zazitek. tak nejak emotivnejsi. ale to je jen vec pohledu.
cimz je po dvou nejinfarktovejsich breznovych zazitcich a v podstate i po breznu... i kdyz tady to nelze vnimat, je horko. vcera jsme dorazili do kahiry. tedy dnes, v jednu rano. bydlime v hotelu na strese. je to skvela pohoda, sedavame vedle pokoju, co tam rostou jako houby, a popijime kafe s kardamonem. nebo taky whiskey, clovek se musi dezinfikovat. a kolem - kolem behaji kocky. jedna je sediva jako britka, jedna je jeste kote, a vetsina ma krasne, ohromne zelene oci. egypt je vubec rajem kocek, jsou v oazach, byly v mersa matrouh, kde jsme jim hazeli odrezky masa od obeda, jsou i tady v kahire, nepratelske, hladove, mile kocici.
je to tady uplne jiny svet. venku troubi jedno auto za druhym, kahira je hlucna, ohromna a spinava. a ja jsem procetla blogy a padl na me divny smutek. je tu tak teplo. je tu tak zivo. kdyz vynecham, ze se tu neda dychat, libi se mi tu. jen citim ze sem nepatrim. neni to muj svet, i kdybych si stoupla na hlavu, nebude. dnes jsme prolezli egyptske muzeum. o tom snad pozdeji. zitra vyrazime do dahabu. tam bude asi taky net (a v pruvodci pise neco jako "prave misto pro vas, pokud se radi povalujete zkoureni na plazi" :) a nekde v dalce je neco -
domov? praha?
to jsem se zase rozpremyslela. nejak to na me leze. na kruhy se chytaji dalsi kruhy. a ja si nevidim ani za nejblizsi zatacku. nechci vedet, co se mi honi hlavou. a ted, v tech triceti stupnich, me mrazi. z toho divneho, nedefinovatelneho stestku.
ale domu se mi nechce. kam ja to vlastne patrim. nevim. (mrkla jsem na counter. pristup pres google a "co vlastně hledám". no, ja nevim.)
no nic. pristi post bude ze zkourene plaze.

No comments: