Thursday, January 19

before sunlight

dneska to jsou dire straits. this is my investigation. hm. kafe a já-se-opravdu-budu-učit.
včera jsme se dívali na before sunrise a before sunset. moje tradiční dotazy "a co bude teď?" bsk nakonec donutily mlátit mě sobem. v přestávkách jsme rozebírali film, vztahy, lásku, snažila jsem se držet si odstup, ale stejně mě to vzalo. první film se mi líbil víc. věřím v lásku na první pohled, ale nevěřím, že by měla druhou šanci.
a pak jsem nemohla spát. ta malá stoupající ulička ke grohové, snad bratří čapků; v hlavě akorát mlhu a tmu. něco se zaseknulo. gramodeska vzpomínek. vařit omeletu při svíčkách.
před soumrakem mě něčím zklamalo. snad to bylo vlnou lítosti, která provázela včerejšek (jako břitva ostrý, až na dno srdce jdoucí soucit se starším pánem u pokladny v kefíru - snad ho odněkud vyhodili a ve svém věku už nesehnal jiné místo; zoufale ponižující, krutý kapitalismus.)
snad že si nemyslím, že je dobré vracet se. si to nemyslím, protože stejně následuje akorát zklamání (a stejně jsem se chtěla vrátit). jedno a druhé. ta druhá šance tu byla a že to dopadlo tak, jak to dopadlo - je tohle to, co mi na tom filmu vadilo? že iluze jsou lepší než výsledné deziluze, že by bývalo lepší neřešit a soustředit se na přítomnost, ale vždyť to jsem chtěla, sakra! a místo toho - zabít i ty zbylé iluze, bylo to tak dané a nevyhnutelné a tak moc jsme tomu oba chtěli věřit. jenže život nás někam táhne a tak jsem já tady a teď a občas přijdou vzpomínky, jen nevím proč jsou všechny jenom na tmu.
ať je jaro. tma a zima mnou tříská o zeď vzpomínek. o floydy a nightwish, o rozpory, o ten oheň, pálivý, dusivý oheň v duši, o mattovo podezření na rakovinu... otupit, otupit, za oknem je sněžně oranžová obloha a zrovna dnes nemám sílu bojovat, zrovna dnes bych to raději vzdala, zrovna dnes nevyhrávám a zrovna teď to strašně bolí, i když vlastně nevím přesně co. decisions and second chances. forgotten. ještě pořád s tím neumím žít. ne bez těhle letů a pádů. proč tolik věcí nemá smysl?
já vzpomínat nechci. ne takhle.

No comments: