Monday, December 5

povídejme si, děti...

třeba o nechutném hyenismu. cituju ze článku o dakota house z posledního reflexu:
"Jméno Lennonova vraha, rodáka z Honolulu [...], se občas neuvádí. Paul McCartney a Yoko Ono se totiž po Johnově smrti obrátili na fanoušky s prosbou o zapomenutí jeho jména. "
pro mě to je takové osobní téma. vzpomínám, jak mi bylo asi jedenáct a s kamarádkou bárou jsme zrovna objevily beatles. ptala jsem se táty u nás v obýváku, co dělají teď, co dělá lennon. "nějaký šílenec ho zastřelil," řekl a já to nechápala. proč? jak, zastřelil? to jako, že je mrtvý? dodnes si vybavuju to zoufalství tehdy. setkání se skutečným, absurdním, bolavým světem. zemřel celé čtyři roky před mým narozením. teď vím, že je svět jaký je, ale nechápu to o nic víc. ale to jen tak na okraj.
po té větě z reflexu mi totiž přijde naprosto neskutečně nechutné, že mf dnes přinese článek s názvem "Proč jsem zabil Lennona", kde se ono jméno, mimochodem, ani já ho nevyslovím, vyskytuje hned 25×.
tento čtvrtek to bude od lennonovy smrti pětadvacet let. čtvrt století. i když byl podle mě ke konci svého života trochu blázen (a snad to pramenilo z jeho geniality), pořád nepochybuju, že toho mohl pro tenhle svět ještě dost vykonat. takže mu půjdu k jeho zdi zapálit svíčku a zavzpomínat s bandou podobných cvoků, pro které vlastně pořád žije.

26 comments:

paulie z maleho mesta said...

Ja to jmeno uz zapomnel. A nebyt toho, zes sem dala primy odkaz na ten clanek (mimochodem opet se potvrdilo, ze DNES je proste jen bulvar), nebyl bych si to jmeno precetl. Kruci.

e*v said...

paulie: nemusel jsi klikat :) jen mi přišlo fér uvést odkaz na to, co kritizuju...)

honza: ber to tak, že pro některé lidi to význam má, i když to těžko pochopíš. ten člověk holt udělal něco, co je pro někoho důležité. a že jeho smrt někoho trápí a má k ní nějaký postoj, jako třeba že si nechce pamatovat, kdo za to může, to je snad jeho věc. tak se navážej do něčeho jiného. vrrr.

paulie z maleho mesta said...

honza: "proč se teda podobným způsobem nestaráte o ty (minimálně) statisíce dalších podobných zbytečných úmrtí, které se v Americe staly do té doby?" Ale my se podobnym zpusobem starame. Taky si nepamatujeme jmena vrahu. Hehe.

Totiz, chci rict, ze podle me jde taky o to, ze z Lennonova vraha se stala medialni hvezda, at uz se nam to libi nebo ne. No, nam se to nelibi... Copak jsou media tak pokrivena, ze vyrabeji medialni hvezdy z maniakalnich vrahu a z vidlaku, kteri se hadaji v vile? Jsou.

e*v said...

honza: no a navíc - mrtvý člověk si nic přát nemůže. tak to holt udělali pozůstalí za něj. trochu respektu k takovému přání...

buvol said...

no tak moment.. teda, nic proti prani pozustalych, at se pro me za me o nem, o te vrazde a o lennonovi vubec nepise...

clanek na idnes uz bohuzel zmizel, ale co sem ho vcera cet tak pokud si dobre pamatuju, nebyl vubec o lennonovi ale prave o jeho vrahovi.. nejmenovat ho by bylo uplne nesmyslne

tak jak sem to ja pochopil, snazil se clanek upozornit na to ze ten clovek je/byl tezce psychicky nemocny a v okamziku vrazdy mozna nebyl vubec ve stavu kdy si uvedomoval sam sebe (resp. prohulil se nejspi do stavu uplne mimo, zname takove pripady, ze? :(( ) takze tim padem veskera obvineni a spekulace ze se jen snazil urvat kus slavy a tim padem by se na nej melo uplne zapomenout sou mimo..

jednoduse, novinar chtel proste ukazat na to ze tenhle tazce postizeny clovek je ve vezeni, ackoliv jini vrahove urvali polehcujici okolnost na daleko vetsi prkotinu a sou uz davno venku..

buvol said...

jinak, co se lennona tyka, jako smrti cloveka mi to je samozrejme lito, jako u smrti kohokoliv jineho, co se ale jeho tyka jeho tvorby, slovy klasika, podle me prisel akorat tak o moznost se historicky znemoznit :)))

buvol said...

a jeste k tomu idnes a bulvar, nekdy ano nekdy ne, oznacit neco jako bulvarni, jen kvuli tomu ze nesouhlasis s obsahem, ale no tak, to je podle me hodne nefer, tohle opravdu neni priklad bulvarniho clanku....

buvol said...

to bylo samozrejme na puliho :), no nic.. uz to tu prestanu tapetovat :))) a du spat :)

e*v said...

2 buvol: "novinar chtel proste ukazat na to ze tenhle tazce postizeny clovek je ve vezeni, ackoliv jini vrahove urvali polehcujici okolnost na daleko vetsi prkotinu a sou uz davno venku.."
- s tím nesouhlasím. jeho vidiny a bludy ho dohnaly k vraždě. kdo říká, že by se to nemohlo opakovat (byl lennonem posedlý, ale třeba by ho mohl posednout někdo další). kde jinde by měl být? (v blázinci? zavřený by byl tak jako tak. navíc mám pocit, že ho zavřeli i proto, aby ho někdo nezabil :)
a vůbec. má lidský život vždycky stejnou cenu? jakou cenu má život člověka, který je symbol pro celý svět a jakou má někdo, kdo ho zabije?

Anonymous said...

ad – a vůbec. má lidský život vždycky stejnou cenu? jakou cenu má život člověka, který je symbol pro celý svět a jakou má někdo, kdo ho zabije?

Tak takhle bych se to fakt neodvažoval srovnávat.
Navíc nemůžeš vedět, co by se s Lenonnem stalo, kdyby ho ty-víš-kdo (spokojená?) nezastřelil. Našel si krávu, co ho terorizovala, dost možná by se fakt jen dál zesměšňoval a na starý kolena by byl stejnej šáša jako třeba Ringo Starr ;)

e*v said...

2 dr jones: takže měl raději umřít?

buvol said...

lidsky zivot ma samozrejme vzdycky stejnou cenu..

ad: takze mel radeji umrti,... tak to rozhodne ne, tos me nepochopila, bylo jeho povinnosti se historicky znemoznit, a dost me sere ze i kdyz uz byl tehdy na dobre ceste to udelat, jeho nasilna smrt zakryla vsechno ostatni, a ze se hodne zapomina na to ze byl vlastne jen zhuleneckej levicak s naprosto scestnymi nazory na svet, a trochou hudebniho talentu...

e*v said...

2buvol: podle mě je pokrytecké tvářit se, že má. je to samozřejmě subjektivní a nikdo to asi nerozsoudí, ale stejně si myslím, že se to individuálně posoudit dá. vrah nebo jeho oběť, humanista nebo šílený diktátor, jsou to kategorie, ale pro mě tedy zrovna tohle kategorizování smysl má.
a k tvému druhému odstavci... víš co, sašo? ... což platí vlastně i pro džounse. nechte mrtvé na pokoji. jen proto, že vás třeba nijak zásadně neovlivnil, tady nemusíte takhle prudit. už proto, že se to dá hodně zobecnit. "ježiš, to je dobře, že ten bonham umřel, voni by ty zeppelíni stejně už nikdy nebyli tak dobrý" a nemusíme se omezovat jen na hudbu. etc. zejména, buvole, když mám brát tvé argumenty, život levičáckého zhulence má přeci stejnou cenu jako život člověka, co napsal imagine a bojoval proti válce. hm?

Anonymous said...

Takže aby bylo jasno, Johna mám fakt rád. Je jedinej brouk, kterýho si vážím… Na tenhle flamewar si zadělala sama, když si tady křičela jak je mladá fronta nechutná, když píše jméno vraha. Ano, MF je bulvár, ale tohle je naprosto v pořádku... Zvykej si, zvět se nebude chovat podle tvejch přání. A ohledně toho, jak tě John Lennon strašně ovlivnil bych taky byl trošku skeptickej, protože když ses narodila byl už pěkně dlouho mrtvej. Takže tě ovlivnil maximálně jeho hudba a taky odkaz kýmsi zprostředkovanej – hele, že by zase média? ;) A pouštět se do debaty čí život má větší cenu, to je stejná pitomina jako křičet, že John byl jen debilní zhulenec a že je dobře, že umřel... Podle čeho to budeš soudit? I masovej vrah může bejt třeba dobrej táta a pro někoho má milionkrát větší cenu, než hvězda showbusinessu…

e*v said...

2džouns: "...jak je mladá fronta nechutná, když píše jméno vraha. Ano, MF je bulvár, ale tohle je naprosto v pořádku... Zvykej si, zvět se nebude chovat podle tvejch přání."
- nechápu, proč se mi neustále snažíš dokazovat, jak si myslím, že má být všechno po mém? jaký moje přání, proboha, to nemůžu napsat svůj názor? je mi naprosto jedno, co píše mladá fronta, ale snad se k tomu můžu vyjádřit? a přestaň se laskavě vyjadřovat se svým užasným nadhledem, když jsi sotva o pár let starší než já, přestaň mě poučovat, řekla bych že mě ovlivnil john mnohem víc než tebe, ale to je opět pouze můj subjektivní názor (a ty tak rád bazíruješ na tom, že nic není objektivní - here we go) - kolik bylo tobě, když ho zastřelili?jeden rok?
ach, promiň, že si to beru osobně. to už tak s blogy a názory bývá, hlavně u mně, ach, té ironie...
a ad debata o ceně života, řekla jsem, že je to subjektivní, tak proč odpovídáš "ne, to nemůžeš říct, to není objektivní"? navíc je něco jinýho pohled jednotlivce a pohled společnosti.

Anonymous said...

Nevyjadřuju se z nadhledem, jen se ohrazuju... Ty si to ani pořádně nepřečtes a pořád kopeš. Já jsem přeci vůbec neřekl, že mě John ovlivnil víc než tebe…

A ad cena života. Já bych se obzvlášť v našem státě bránil určování různejch hodnot života. Přijde mi to hloupý, promiň…

Anonymous said...

A ještě jedna komparace. Říkáš, že já si hraju na nadhled, kdežto ty vyjadřuješ jen názor. Ale tvůj titulek a perex (povídejme si, děti o nechutném hyenismu.) je docela pěkně mladofronťáckej ;)...

e*v said...

mno a? já nejsem celostátní deník. myslela jsem, že když máš taky blog, tak víš, v čem takové psaní blogu spočívá. hm... že by v osobním pohledu?

Anonymous said...

mno? buď nevidíš, nebo vidět nechceš, ale krápánek si protiřečíš... nemá to cenu, zapomeň na to, sorry…

buvol said...

a ja bych si dovolil jeste jednu drobnou poznamku, kdyz uz si zminila imagine.. tak doufam ze chapes, ze zrovna tenhle text me jako vericiho nijak zvlast nefascinuje a je pro me spis dukazem jeho omezeneho pohledu na svet.. ;)

Anonymous said...

buvol: no, to nevím, čí pohled je omezenější…

e*v said...

buvol: to byl příklad. napsal toho samozřejmě víc. ale teď už to posouváš celý někam hodně jinam, nechápu tvoji poznámku. imagine there's no heaven? nechápu, co ti vadí.

buvol said...

dr. jones: jeho :)

e*v: jo je to tak trochu OT, ale nemoh sem si to odpustit, spousta lidi ten text povazeje za buhvijak inteligentni. ja ne. nijak zvlast mi nevadi, osobne je stejne trivialni az bych skoro rekl primitivni jako vsechny jine lennonovy texty. trocha protivalecne propagandy, jednoduchych idealu a odporu k nabozenstvim (spis ten odstavec s no religion, nez no heaven). nic co by v mych ocich delalo z lennona genia. ale jo.. jinak je to OT.

e*v said...

buvol: co to je ot? a budeš taky někdy online, vrrrr?

buvol said...

ot je off topic.. to mame z toho, ze piseem vseechno porad jen malym, pak si nerozumime :) online se nekdy zastavim, snad uz brzo :)

Anonymous said...

ja se to snazila predelat aby tam ty velky pismenka, co pouzijete vy, byly zobrazeny, ale nejak se mi to nepovedlo... az budu mit cas, tak se na to mrknu.
ps. tesim se :)