Friday, September 1

kniha sem, kniha tam

neteče voda. ze zbytku polské pramenité si vařím kafe. procházím se k cisterně a zpátky. chci sprchu. horkou, půlhodinovou sprchu! sakra.
v knížce červená a bílá nejmladší polské autorky už jsem za půlkou, ale čte se mi stále rozpačitěji, přestože mě text i přes svoji obtížnost drží háčkem a snadno se do něj ponořím. vůbec, za všechno může vivík (viz) - jestli mi jeho deník vůbec něco dal, tak čtenářský list na půl roku dopředu (zatím jsem schroustala akorát nicka hornbyho: dlouhá cesta dolů a opět nezbývá než konstatovat: rozpaky, absence ztotožnění na mojí straně a absence pochopení na straně autora - dle mého názoru jsou lidé schopni se zabít pro mnohem větší kraviny, ale nebudu prozrazovat).
červená a bílá mi trochu připomíná knihu, kterou jsem četla kdysi (a jak říká zwíře, každá knížka chce svůj čas), břečku michaela hornburga (která mi přišla velmi obrazná vzhledem k reáliím, které si těžko dokážeme představit, ale bezvýchodnost je všude stejná; a která se mi líbila díky nekřečovitému happy endu), ale nebudu soudit, dokud nedočtu (zatím očekávám smrt hlavního hrdiny, ale uvidíme :)
a na expě jsem přečetla rychlostí blesku první dva holdstocky. na víc nebyl čas. ale ty paralely, po návratu domů expa stále v periferním vidění, jen stvořit ji nedokážu. (deník z tehdy: čtu lavondyss. momentálně mi tallisin žal vhání do očí slzy. přemýšlím o příbězích a jménech, ale jsem přehlcená vlastními příběhy.)
a teď prevčírem můj první sandman. gaiman je prostě bůh. nemůžu sice říct, že mi komixová názornost sedí stoprocentně, protože nejsem zvyklá prohlížet i obrázky, očima akorát hltám text, ale to se poddá. a ten chlap je prostě úchvatnej.

3 comments:

Anonymous said...

no to teda není, i když řečeno s hair z postele bych jí nevykopala... ;)

Anonymous said...

červená a bílá dle mého názoru může vyvolat jedině rozpačité reakce. můj dojem z téhle knihy totiž rozpaky tvoří téměř absolutně. a to už je v podstatě uleželá, četla jsem ji asi před rokem.

Anonymous said...

Sandman je úchvatný. část 24 hodin hypnotická. konfenrence neuvěřitelná. pekelné záležitosti nadpozemské.gaiman mistrem eklekticismu. můj nejoblíbbenější komiks. smrt je skvělá! osud bez stínu má stín. a sestra vášeň? a princezna chaosu?