Sunday, April 30

májová noc

belleteyn. měli bychom tančit kolem ohňů. jenže je zima.
zapomínám se. a je jednodušší neurčitá lítost než určitá.
a kvetou jabloně.
včera jsme s bsk dívali na lost - ten seriál je snad až příliš akční, ale přesto mě zaujal. shlédli jsme čtyři díly a vypili veškeré víno v dosahu. jsem zůstala střízlivá, ale stejně se mi podařilo polít ho vínem. a když jsem blahosklonně dávala jeho polité tričko do pračky, strčil do mě, nehledě na to, že jsme se předtím jaksi prali, a já spadla do sprchy, kterou jsem si ještě při onom pádu zapnula. vrr. načež bsk upadl do komatu na gauči. veselá noc.
a já vím, co je můj problém. mně totiž něco pořád něco připomíná. a jsou z toho kruhy. před dvěma lety na čarodějnice jsem utekla za jeden večer hned dvěma lidem. jeden to pochopil, druhý ne. ten první mi ublížil, tomu druhému jsem ublížila já.
sakra!
zase se ohlížím. zase. a zase - piju - víte? trochu. tak, aby se neřeklo. ne jako na podzim, kdy jsem při každé vhodné příležitosti vypila aspoň litr vína. jen tak, aby se mi plynulo snáz. vybrala jsem si tričko. a sukni. tričko si vezmu k volbám. ale jinak nevěřím, že se něco změní. blíží se to a mně je špatně z těch předvolebních bojů. prošly jsme se s akrab po vítkově a na mě dýchl divný chlad - nehledě na počátek stavby, tohle je socrel - jako jedna matná vzpomínka z dávného dětství, kdy jdu po veliké betonové ploše - to místo bych už nenašla, ale ladí až příliš s různými fotkami z kldr a jiných "demokratických" zemí. ale já nechci mluvit o politice. nejsem pacifistka, komunistka a ani idealistka. preferuji anarchii, ale ta je jako všechno neudržitelná a požírá se navzájem. děsí mě to všechno. svět, který podle mě směřuje někam do háje. svět, který je na hraně, na spadnutí. svět, kterému by pomohl jen zázrak, ale zázraky nejsou v lidské povaze - a vše zlé, co na světě máme, je jen dílem lidí. sakra podruhé.

už mlčím. to jen, že se občas zděsím své závislosti na civilizaci. už mlčím. kvetou jabloně. a třešňoně. a i když vynechám svátky práce a máchy a podobné, pořád zbývá ta pohanská, živelná podstata. první máj.
první máj. belleteyn. (čtěte.)

3 comments:

Anonymous said...

Chtěla jsem číst, ale hlásí to, že soubor je poškozený...:(

e*v said...

mně to teda přečíst jde, jediné co mi to hlásí, je že není nainstalovaná fuknce dělení řádků... ale zkus rtf.

Anonymous said...

jop, už funguje...ale že je toho fakt víc, nechám si to po práci :)