Tuesday, May 2

plyneme

krátká návštěva hypernovy pro jednu dvě věci - chtěla jsem vyrábět domácí vaječňák, ale dopadl strašně, a mě by zajímalo proč. nemáte někdo nějaký funkční recept? - a je z toho další hrníček do sbírky. obyčejný bílý - ale uvnitř oranžový! :) a už se v něm hřeje kafe ze stroje.
prvomájový večer na letné, téměř jarní idylka - mohlo by být tepleji, ale petangue, dýmka a víno to celkem vynahrazují. překvapivě zůstáváme střízliví; jen klokan strašně smrká. vyměňujeme tichá slova, když ostatní hrají. je zvláštní, jak se s ním snadno rozpovídám i o věcech, o kterých mlčím s kýmkoliv jiným.
pohled z okna je smutný, ale teploměr ukazuje dvacet stupňů. měla bych něco dělat. zaškrtat políčka v diáři, rozplánovat se, učit se. tisknout skripta. modlit se.
mraky. (a nezaprší, i když na chmi jsou vidět i bouřky.)
toast se skorolososem, cibulí, pepřem a limetkou. půl roku. hm.

8 comments:

Anonymous said...

Recept na vaječňák zítra dodám. Vyzkoušený. Maminkou. Mňam!

e*v said...

těším se!

Anonymous said...

víla said...
Takže, plním slib: Mámin vaječňák. 4 žloutky z čerstvých vajec, čtvrt litru kondenzovaného mléka slazeného, 2 deci kondenzovaného mléka neslazeného (tatra) nebo mohou být místo toho dvě deci mléka normálního, ale svařené - mléko musí přejít varem, aby se koňak nekazil, jenže svařovat mléko je otrava, takže u nás doma volíme kondenzovanou tatru. Plus čtvrt litru pravého tuzemáku. Vše v mixeru dobře promixovat (žloutky přidat až v závěru mixování). Nalít do sklenic, nelekat se řídké konzistence, do tří dnů až do týdne v lednici zhoustne. A to je právě okamžik, kdy je vaječňák v nejlepší formě ke konzumaci. Dobrou chuť!

e*v said...

to zní skvěle! díky moc. já měla recept, podle kterého jsem kdysi vyrobila vynikající vaječňák, ale teď jsem jen tak odhadovala (dle mého názoru to zabila ta smradlavá vodka, a taky tam asi nepatřily bílky... hehe :)

Anonymous said...

Já teď s napětím čekám, co vznikne z mého fialkového likéru. Když už jsem v záchvatu jarního šílenství ty náruče voňavých kvítků narvala, tak co s nimi, že ... Kvasí. Dám vědět, co vzniklo:-)

e*v said...

hm, fialkový likér, já mám fialky moc ráda. kde jich probůh roste takové množství, aby se daly trhat? :)

Anonymous said...

Doma, na Moravě:-)

e*v said...

aha :) tak tam to až zas tolik neznám. a kde přesně?