Friday, January 19

smrt koček a ideálů je nejsmutnější

končí zlatá éra, řekne h.p., starý pesimista. jenže bez ohledu na obecné sklony vidět minulost v lepším světle má v zásadě pravdu. něco se mění.
cokoliv to je že dospíváme, jsme komunikativnější a zkušenější, disciplinovanější a otrlejší, zároveň s tím ztrácíme schopnost dělat si čas na sebe, na ptákoviny, vymýšlet zlomyslnosti a vůbec tak nějak obecně se bavit, což se s postupem času (pro příklady nemusím daleko) mění ve stav, ve kterém člověk přistoupí na jednoduchou rovnici opilost = zábava a chlastá, protože si myslí, že se baví. a všichni jsme pořád křehčí.
vlastně jsem chtěla psát o rezonancích. jak čas od času jedno slůvko vyvolá celé víry, o tom, že vyrovnávání je nezbytný proces a že stejně jako nevěřím některým, že ho zvládli, tak nevěřím ani sama sobě. autocenzura. obelhat se je strašně jednoduché. na icq pojmenovávám kontakty podle svého systému a podvědomě dávám nejjednodušší přezdívky lidem, kteří dříve či později nějak výrazně ovlivní můj život. dva roky starý kontakt na :m: hovoří za vše. a zw jsem vždycky říkala zw, a teď ho mám na icq raději křestním, což je sice stále osobní, ale strašně cizí.
...a je pořád těžší se lízat z ran (opakovanost, vyčerpání) a je pořád těžší něco cítit (cynismus). ne, že nemá smysl cítit. jen že ty city jsou pořád... opotřebovanější, opakovanější, cyničtější, míň nevinný... bolest nás neočišťuje, ale oslabuje. nutí nás se v ní vrtat. a zhoršovat si to. mám na mysli tu bolest, co se v ní má člověk tendenci vyžívat. ta druhá je lepší, jako třeba to, že mám teď otevřený okno, abych cítita vůně, i když je mi zima. - je to vůbec bolest v pravém slova smyslu? - poznávání, možná.
sedíme na posteli opřeni o protilehlé stěny, já čtu relaxační detektivku a :m: se učí. pak něco vyvolá to pradávno a já se jen tak jemně a něžně usmívám. nuda v brně a 28 dní poté a trio z belleville a pravidla mošťárny a motýlí efekt a bůh ví co ještě. vyrovnávání je proces malých krůčků. spojitý. integrační. ty krůčky jsou tak mrňavé, že je člověk ani nevidí. a pak najednou má čistou hlavu.
a (voodoo tanec před voodoo spánkem alias nabíráním sil na život) výborně v indexu. chachá.

No comments: