Friday, December 7

turecko: istanbul

turecko. turecko! návrat do reality je prudký a bez varování. v jednu chvíli jsme čekali na mnichovském letišti na autobus do prahy a další už jsem usínala zase doma. uteklo to příliš rychle. wtz.
tak nejdřív odkud a kam jsme jeli. v pondělí nás aleq vezl do mnichova. strašně sněžilo, jak se znám, tak tuhle zimu asi naposledy, jak jinak. (ale zato teď je v praze skorojarně.) i když jsem se snažila, aby to tak nebylo, stejně jsem byla z letu nervózní a uklidňovala jsem se německým pivem. samotný start tomu taky nepřidal, polévali nám křídla nějakou nemrznoucí hmotou a mě to děsilo hodně. ostatně přistání v istanbulu bylo taky veselé, turbulence třikrát horší, než když jsme se na jaře vraceli ze španělska... (el: ty mě asi zabiješ, ale mně se to líbí.)
mraky osvětlené měsícem.
přistání. posílám sms, že žiju. do rána daleko, k smrti kousek, polousínáme na letišti, odkud není čas vydat se na autobus. hodinu a půl pak kloužeme ospalým a deštivým ránem k centru městem, autobus strašně topí, ale já nemám sílu sundat si ani mikinu. přeplavíme se lodí a já jdu za elem (který se vyzná) jako pejsek, dokud nenajdeme hotel a neupadneme do komatu.
hotel je v sultanahmetu a po probuzení vyrážíme zkoumat okolí. propleteme se mezi hagia sofia a modrou mešitou a zamíříme do přístavu. ochutnávám okolí. slunce zapadne, kočičky jsou všude. dáváme si první kebab a taky čerstvou rybu. most vede do asie. (já: mně se tam nechce... ale zase, jít pěšky z evropy do asie... tak jo!) dojdeme do asie a potom se zase vrátíme zpátky. setmí se a my si sedneme na nádvoří mešity v přístavu. přijde kočička a vleze elovi na klín a přede. (seberu mu ji.)
v hotelu na hodinku usneme, asi jsme přebrali kočičí režimy, a večer se vydáme do čajovny. potom vypijeme lahvičku duty free alkoholu a usneme. ráno nás čeká hagia sofia, bazary (smlouvací kapacity o 1/3 dolů, xoxo), opět čajovna a odjezd nočním autobusem, směr selçuk a ephesos.

6 comments:

Anonymous said...

hiii! vitej zpatky a tesim se na to cerveny =)

Anonymous said...

Víš určitě, že jste šli do Asie? :) Protože z té části, kde je Sultanahmet, Hagia Sofia atd. žádný most do Asie nevede. Museli byste nejdřív po Galatském mostě(tj. přes Zlatý roh) do druhé části evropského Istanbulu, a odtamtud teprve po mnohem delším mostě přes Bospor do Asie. Nespletla sis to?

e*v said...

trochu :) už jsem byla opravena. ale co, stane se, moje chyba to (milá el) nebyla ;)

e*v said...

(btw, midori, my se 'známe' z flickru?)

Anonymous said...

e*v: Známe :) A výlet do kočičího města ti docela závidím, byli jsme tam na čtyři dny na přelomu srpna a září a chci tam co nejdřív zase, nejlíp mimo hlavní sezónu. Nebyli jste i na bazaru s kořením? Slyšela jsem, že je na podzim a v zimě mnohem zajímavější než v létě.

e*v said...

byli jsme i na bazaru, ale tam jsme nefotili, a vlastně to ani nebyl nějaký zvláštní zážitek, aspoň po trzích v káhiře :) btw, mám otázku (kdyžtak icq?) - jak jsi mě tu našla? docela mě to zajímá :)