Sunday, June 17

kulturní... eh, měsíčník?

literatura: model od christensena. kratší než poloviční bratr. víc moralizující. partneři a rozchody, jeroným klimeš. (anotace v reflexu) ještě nedočteno. hromady skript. pana pondělí od gartha nixe, politiku adama thirlwella (prý velmi nadějné) a ještě něco, co si nevzpomínám. a dům spánku od jonathana coea a taky fermatu (nicholson baker), která mě hrozně znechutila.
film: shrek třetí. navzdory negativním recenzím nám to nepřišlo tak hrozné, zasmáli jsme se. několik filmů pořád čeká na disku. taky se dívam na house md., suchý ironický a cynický humor hlavního hrdiny je celkem prima. a chystáme se do kina, asi na střelák. a jdem se dívat na hot fuzz, což myslím s killers nijak nesouvisí.
a tohle mě fakt mrzí, že nemůžu doporučit. respektive můžu, ale - minimálně zatím - se žádné opakování nechystá. totiž, byli jsme dnes v divadle, já skoro po roce. (mám problém s divadly. nemám je ráda, nemám ráda nakumulované emoce, i když přiznávám, že to je v důsledku vlastní pohodlnosti a vyhýbání se přemýšlení.) no ale, byli jsme v národním (!) na rock n'rollu, a bylo to -vyvolávající zajímavé myšlenkové proudy, v první řadě. možná proto se divadel tolik bojím, i když ne tolik jako ubařů. nebo pavouků. no nic. samozřejmě, moje nadšení plyne hlavně z hudebních vložek, protože slyšet v národním divadle floydy, hodně floydů (a wish you were here) bylo kurva dobrý. eh. jako pohled do minulosti, o které tuším, ale která se mi těžko zachycuje, to - trochu bolelo. možná bezmocí, možná strachem. možná nezměnitelnosti lidské povahy. možná pokroucenou národní povahou, vědomím, čím si musely projít předchozí generace. otázky, v čem je to teď lepší. a za jakou cenu. yes yes, we've got choice. je to lepší?
úkol: vyvinout si mimikry.
bis dann.

4 comments:

Anonymous said...

Rock´n´roll klidně doporučit můžeš, bude hrát i v příští sezoně (Národní pouze nemá na stránkách zatím termíny) ale na září už je vyprodáno.
Btw Tom Stoppard původně chtěl dovést hru až ke 20. výročí Charty v roce 1997, kde by se prezentovala i nějaká deziluze či dokonce nostalgie po "starých dobrých časech" ale pak si to rozmyslel. Mimo jiné proto, že hra je již tak dlouhá až až.

e*v said...

já v to doufala, akorát jsem to nikde nenašla, tak jsem nechtěla vzbuzovat plané naděje. mně jako deziluze stačil pohled na sál plný lidí, kteří v tom žili a nepochybně se nějak angažovali. nebo třeba doposud volí komunisty. (o to víc mě těší vědomí, že se tomu někdo dokázal vyhnout.)

Anonymous said...

Mno, mě do naprosté deziluze až zuřivosti uvrhl tento článek. ale bacha, fakt silná káva.

http://www.halonoviny.cz/index.php?id=88957

Anonymous said...

Jestli se ti libil r&r, zkus Arkadii (stejny autor i kulturni stanek). Podle mne je mnohem lepsi, prestoze se o ni nemluvi.